eu_green_logo_szare.png

Polityka prywatności

Polityka prywatności i polityka cookies


Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu prowadząc stronę pod adresem:

www.upwr.edu.pl

dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia poszanowania prywatności i ochrony udzielonych informacji i danych osobowych podczas korzystania z witryny oraz podejmuje wszelkie niezbędne działania w tym celu.

  • Korzystanie ze stron internetowych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oznacza akceptację przedstawionych warunków POLITYKI PRYWATNOŚCI i POLITYKI COOKIES.
  • Administratorem strony oraz danych osobowych przekazywanych jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu z siedzibą przy ulicy Norwida 25, 50-375 Wrocław, NIP: 896-000-53-54, REGON: 000001867. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iod@upwr.edu.pl.
  • Strona utrzymywana jest na serwerach Uczelnianego Centrum Informatyzacji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
  • Opiekę merytoryczną nad serwisem sprawuje Dział Promocji, dane aktualizowane są na podstawie materiałów otrzymywanych od poszczególnych jednostek.
    Dział Promocji
    tel. 71 320 5030, – 5499
    e-mail: kontakt@upwr.edu.pl
  • Dane osobowe użytkowników są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z procedurami wewnętrznymi administratora. Administrator przetwarza dane użytkowników przy użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie danych osobowych przed ich utratą, naruszeniem integralności danych oraz dostępem osób nieupoważnionych. Dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych danych w tajemnicy lub podmioty, którym udostępniono lub powierzono przetwarzanie danych na podstawie przepisu prawnego lub umowy.
  • Dane osobowe użytkownika nie będą profilowane i wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności użytkownika w rozumieniu RODO. 


Cel przetwarzania danych i podstawa prawna

Celem przetwarzania danych jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, obsługa przesłanego zapytania, udzielenie wstępnych informacji związanych z nawiązaniem współpracy.

Dane osobowe użytkownika na stronie administratora mogą być przetwarzane w następujących celach i podstawach prawnych:

  • Realizacji zadań wynikających z ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  • Realizacji czynności niezbędnych do zawarcia lub wykonania zawartej umowy,— na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie);
  • wystawienia faktury, rachunku i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
  • rozpatrzenia roszczeń związanych z umową — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);
  • ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  • kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z umowy— na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
  • archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  • wykorzystywania cookies na Stronie i jej podstronach — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
  • analitycznym, polegającym między innymi na analizie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies— na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  • zarządzania Stroną internetową Administratora— na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  • zarządzania kontaktem z Użytkownikiem strony  — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  • obsługi fanpage na Facebooku, konta na Instagramie, konta na Twitter, konta na TikTok, konta na Youtube, konta na LinkeIn i wchodzenia w interakcje z użytkownikami - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora);
  • dopasowania treści wyświetlanych na stronach Administratora do indywidualnych potrzeb oraz ciągłego doskonalenia dostępności, przejrzystości informacji dostępnych na stronie- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu może przechowywać dane osobowe jedynie przez okres niezbędny do realizacji celów, do których są wykorzystywane. W odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, w tym do celów informacyjnych, promocyjnych, przetwarzamy dane do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO. W odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody przetwarzamy dane do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celów przetwarzania.W odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych do celów analitycznych, statystycznych, wykorzystania cookies przetwarzamy dane do czasu ich zdezaktualizowania się lub utraty przydatności. 

Dane użytkownika będą przekazywane do innych podmiotów z którymi łączą nas umowy powierzenia danych osobowych oraz którym udostępniamy dane na podstawie obowiązujących przepisów w tym podwykonawcy, podmioty zajmujące się hostingiem (przechowywaniem) danych osobowych dla administratora, podmioty świadczące usługi w zakresie obsługi i wsparcia systemów teleinformatycznych, firmy kurierskie, podmioty świadczące usługi marketingowe, prawne i informatyczne. Ponadto podane informacje mogą zostać udostępnione właściwym organom władzy publicznej, jeżeli wymagają tego obowiązujące przepisy prawa.


Użytkownikom przysługują następujące uprawnienia w zakresie przetwarzania danych: 

  • prawo uzyskania informacji jakie dane osobowe przechowujemy oraz dostępu do nich,
  • prawo sprostowania i uzupełnienia danych osobowych, które są nieprawidłowe lub niepełne,
  • prawo do żądania usunięcia danych osobowych, jeśli nie ma uzasadnionego powodu dalszego ich przechowywania,
  • prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w przypadku, gdy kwestionują Państwo nasze prawo do ich wykorzystania,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu odnośnie przetwarzania danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora,
  • prawo do żądania przeniesienia danych osobowych do innego administratora, jeśli jest to technicznie możliwe (na zasadach określonych w art. 20 RODO),
  • prawo do zgłoszenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
  • prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie danych nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa,
  • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych.

Administrator informuje, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w odniesieniu do wszystkich czynności przetwarzania danych osobowych użytkownika. 

Jeżeli użytkownik wyraził zgodę na określone działanie, zgoda taka może być w każdym czasie cofnięta. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

W celu realizacji swoich praw użytkownik może zwrócić się do administratora poprzez formularz kontaktowy wskazując zakres swoich żądań. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jego uzasadnienia, chyba że uzasadnione będzie wydłużenie tego terminu zgodnie z RODO. 


Korzystanie z serwisu

Korzystanie ze strony wiąże się̨ z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta użytkownik. Logi zapisywane i przechowywane są̨ na serwerze. Logi serwera służą do administrowania stroną, a ich treść nie jest ujawniana nikomu poza osobami i podmiotami upoważnionymi do administrowania serwerem. Administrator nie wykorzystuje w żaden sposób logów serwera do identyfikacji użytkownika. Informacje zawarte w logach mogą obejmować m.in. adres IP, rodzaj platformy i przeglądarki internetowej, dostawcę Internetu oraz adres strony, z której zaobserwowano wejści na witrynę. Dane te nie będą łączone z przekazanymi przez użytkowników danymi osobowymi.

Treści przedstawione na stronie nie stanowią porad czy wskazówek i nie odnoszą się do konkretnego stanu faktycznego. Jeśli użytkownik chce uzyskać pomoc w konkretnej sprawie, powinien skontaktować się z osobą uprawnioną do udzielania takich porad lub z administratorem na podane dane kontaktowe. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie treści zawartych na stronie lub działań czy zaniechań podejmowanych na ich podstawie.

Wszystkie treści umieszczone na stronie stanowią przedmiot praw autorskich określonych osób i/lub administratora (np. zdjęcia, teksty, inne materiały, itp.). Administrator nie wyraża zgody na kopiowanie tychże treści w całości lub w części bez wyraźnej afiljacji skąd pochodzi dany materiał.

Administrator może także domagać się stosownego odszkodowania zadośćuczynienia z tytułu poniesienia strat materialnych lub niematerialnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie materiałów dostępnych na stronie w sposób niezgodny z prawem.

Treści umieszczone na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że wskazano inaczej.

Pliki cookies

Od momentu połączenia się użytkownika z serwisem zaczynamy wykorzystywać pliki cookie. Są to to małe pliki tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym (komputerze) użytkownika strony internetowej w czasie, którym z niej korzysta. Ich celem jest zapamiętywanie preferencji użytkownika oraz zbieranie informacji statystycznych odnośnie wykorzystywania witryny internetowej. 

Na stronie wykorzystujemy następujące rodzaje plików cookie: 

  • Pliki cookie niezbędne do funkcjonowanie strony - odpowiedzialne za prawidłowe działanie kluczowych procesów serwisu. Zablokowanie tych plików cookie może wpłynąć negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie strony.
  • Funkcjonalne pliki cookie – zachowują wybrane przez użytkownika ustawienia i pozwalają na personalizację interface’u, np. zapamiętywanie danych wpisanych do formularza podczas przechodzenia pomiędzy stronami witryny, wersję językową strony, wygląd strony.
  • Pliki cookies służące do analityki internetowej - pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający korzystają z naszego serwisu, dzięki czemu jesteśmy w stanie poprawiać funkcjonowanie naszej strony. Za ich pomocą zbieramy na przykład informacje o tym, które strony są najczęściej odwiedzane przez naszych klientów, skąd trafiają oni na naszą stronę, które funkcjonalności strony są przez nich najczęściej wybierane. Wykorzystywane są do takich działań jak monitorowanie i prowadzenie statystyk wykorzystania naszej strony, rozpoznawanie i eliminowanie błędów na naszej stronie, sprawdzanie skuteczności przekazywania informacji i praca nad tym, aby były odpowiednio dobierane, testowanie funkcjonalności i układów naszej strony. 
    cookies google-analytics.com – służą do prowadzenia statystyk dla witryny upwr.edu.pl; dokładny sposób działania i politykę prywatności Google Analytics można znaleźć pod adresem: 
    https://marketingplatform.google.com/about/analytics/terms/pl/
    https://policies.google.com/privacy

Strona wykorzystuje Google Analytics w celu analizy statystyk strony. Uzyskuje takie dane jak źródła i medium pozyskania odwiedzjących stronę oraz sposób ich zachowania na stronie, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania. Działania podejmowane w ramach korzystania z kodu Google Analytics opierają się na prawnie uzasadnionym interesie administratora polegającym na tworzeniu i korzystaniu ze statystyk, co następnie umożliwia ulepszanie usług administratora i optymalizację strony. 

  • cookies sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji, czyli jej zamknięcia.

Serwisy, w których zamieszczamy nasze materiały, mogą także używać plików cookies, które umożliwiają logowanie się oraz służą dostarczaniu reklam odpowiadających upodobaniom i zachowaniom użytkownika (YouTube, Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok, LinkedIn, Twitter) na podstawie odrębnych polityk określonych przez te serwisy.

Ochronę przed cookies można ustawić w przeglądarce internetowej. Zwiększa to poziom bezpieczeństwa i ochrony danych, ale może także uniemożliwiać niektóre działania, np. zalogowanie się na konto pocztowe.

Zmiany ustawień plików cookies w najbardziej popularnych przeglądarkach internetowych:

Chrome:
Menu > Ustawienia > Prywatność i bezpieczeństwo > Pliki cookie i inne dane witryn – należy wybrać odpowiednią opcję.

Edge:
Menu > Ustawienia > Pliki cookie i uprawnienia witryny > Zarządzaj plikami cookie i danymi witryn oraz usuwaj je – należy wybrać odpowiednią opcję.

Firefox:
Menu > Ustawienia > Prywatność i bezpieczeństwo > Ciasteczka  – należy wybrać odpowiednią opcję.

Opera:
Menu > Przejdź do pełnych ustawień przeglądarki > Ciasteczka i inne dane witryn – należy wybrać odpowiednią opcję.

Safari:
Preferencje > Prywatność > Pliki cookie i dane witryn – należy wybrać odpowiednią opcję

Urządzenia mobilne:
Każdy model telefonu może tę funkcję obsługiwać w inny sposób. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z opcjami prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta Twojego urządzenia mobilnego.

Na stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one otwierać się w tym samym oknie. Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. 

Strona wykorzystuje wtyczki kierujące do Facebooka, Instagrama, LinkedIna, TikToka, Youtubea, Twittera. Użytkownik po kliknięciu w ikonkę wtyczki odsyłany jest do strony zewnętrznego dostawcy serwisu społecznościowego.

Strona wykorzystuje powiadomienia typu „web push”, z poziomu przeglądarki w celu lepszej komunikacji z użytkownikiem oraz szybszego przekazywania mu treści. Strona umożliwia wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień typu „web push” z poziomu przeglądarki użytkownika.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu zapewnienia prawidłowego jej działania. Te pliki cookies pozostaną aktywne zawsze, nie ma możliwości wyboru w tym zakresie, ponieważ są to pliki cookies, dzięki którym strona funkcjonuje w prawidłowy sposób. W tych plikach cookies zapisana zostanie informacja o ustawieniach plików cookies użytkownika. Dodatkowo wykorzystywane są pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z narzędzi zewnętrznych. Więcej informacji w polityce prywatności.

Cel
Zgoda

Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) związanych z reklamami.

Określa stan zgody na wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami.

Określa stan zgody na reklamy spersonalizowane.

Umożliwia przechowywanie danych (np. plików cookie) dotyczących statystyk, np. czasu trwania wizyty.

Umożliwia przechowywanie danych, które obsługują funkcje witryny lub aplikacji, np. ustawień języka.

Umożliwia przechowywanie danych dotyczących personalizacji, np. rekomendacji filmów

Umożliwia przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i inne mechanizmy ochrony użytkowników.

magnacarta-logo.jpglogo European University Associationlogo HR Excellence in Researchprzejdź do bip eugreen_logo_simple.jpgica-europe-logo.jpg